nieuws

Werkplaatsapparatuur eerst testen, dan pas kopen

Werkplaats & Onderhoud

Werkplaatsapparatuur eerst testen, dan pas kopen
Werkplaatsapparatuur eerst testen dan pas kopen.

Doet die diagnosetester, aircoservice- of uitlijnapparatuur werkelijk wat de leverancier belooft? Of valt dat in de praktijk toch tegen? Hoe lekker zou het zijn als je werkplaatsapparatuur eerst eens een dag of tien in je eigen werkplaats kon uitproberen? Dat kan, want Amtech en Oskamp bieden nu: Try before you Buy. Hoe werkt dat?

Oskamp Equipment en Amtech Automotive zijn ‘Try Before You Buy’ begonnen op de Autoprofessioneel en Schadeherstel vakbeurs in februari in Gorinchem. “De actie is door autobedrijven en monteurs goed ontvangen”, aldus Martin Bos van Oskamp en Amtech. “Van de uitgezette test is 75% verkocht, daar zijn we tevreden over en we verwachten er nog meer van.”

Diagnoseapparatuur

In februari is de test gestart met diagnoseapparatuur, wegens succes willen Oskamp en Amtech dit uitbreiden naar aircoserviceapparatuur en uitlijnequipment. “Aircoservice en uitlijnen zijn werkzaamheden die echt gedaan moeten worden en goed aan de automobilist verkocht kunnen worden”, vertelt Bos.

Combi aircoservice

Een van het te testen equipment is het aircoservicestation van Texa 780R R1234yf ‘bigas’. Dit aircostation is zowel geschikt voor het oude (R134a) als het nieuwe koudemiddel (R1324yf).

Bos: “Steeds meer auto’s worden gevuld met het nieuwe koudemiddel, maar er zijn ook nog veel auto’s met het oude koudemiddel. Je verdient de investering in de combimachine al meteen terug omdat je het ook voor het oude koudemiddel inzet. En omdat je maar één machine hebt, heb je ook geen dubbele onderhoudskosten.”

Texa 780R R1234yf ‘bigas’ een combi aircoserviceapparaat, zowel voor het oude- als nieuwe koudemiddel. Hoe werkt zo’n apparaat in de praktijk? Nu ook te testen via Try Before You Buy.

Texa 780R R1234yf ‘bigas’ een combi aircoserviceapparaat, zowel voor het oude- als nieuwe koudemiddel. Hoe werkt zo’n apparaat in de praktijk? Nu ook te testen via Try Before You Buy.

Verkopen aan de klant

Ook met uitlijnen kan de werkplaats geld verdienen. Uit onderzoek van Oskamp en Amtech blijkt dat 75% van de auto’s een verkeerde uitlijning heeft. Een verkeerde uitlijning kan zorgen voor versnelde bandenslijtage, extra belasting op het onderstel- en stuurdelen, een hoger brandstof verbruik en een slechte wegligging. Genoeg redenen om de klant te overtuigen om de auto uit te laten lijnen.

Uitgebreide instructie

Bij deelname aan de 10-daagse test krijgt de je uitgebreide instructies om de equipment optimaal te kunnen benutten. Ook kan er gebruik gemaakt worden van de Oskamp en Amtech helpdesk. Tijdens het testen moet je bijhouden hoe vaak de equipement wordt gebruikt. Bos: “We gebruiken de verslagen om de deelnemer inzicht te geven in de extra business die hij in de testperiode heeft gerealiseerd. Vervolgens kunnen wij met deze informatie Try Before You Buy te verbeteren en onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.”

Niet tevreden over werkplaatsapparatuur?

Wie niet tevreden is over de werkplaatsapparatuur hoeft het product niet aan te schaffen en ook niet te betalen.

Reageer op dit artikel