nieuws

UView Eco-Twist Hybrid Kit voor hybride aircoservice

Techniek

Bij een standaard aircoservice hoort het vervangen van compressorolie. In hybride- of elektrische auto’s zit een elektrische aircocompressor, die speciale POE-olie nodig heeft. Met het groeiende aantal hybride- en elektrische auto’s in Nederland, ontkomt de werkplaats er niet aan om aircoservice aan deze voertuigen uit te voeren. Maar wat als u alleen beschikt over standaard aircoserviceapparatuur?

UView Eco-Twist Hybrid Kit voor hybride aircoservice

Om een aircoservice door te voeren is in principe een volautomatisch servicestation noodzakelijk. Omdat auto’s met een elektrische aircopomp een andere olie nodig hebben, zijn er een aantal opties. Het servicestation kan gespoeld worden om te voorkomen dat de algemeen gangbare PAG-olie in het servicestation achterblijft en in het aircosysteem van de auto terechtkomt.

Het spoelen kost tijd en dus geld. Een andere oplossing is het handmatig toevoegen van compressorolie ter voorkoming van vermenging. Toolspecial levert een airco-onderhoudskit om hybride auto’s van de juiste compressorolie te voorzien.

Voorkom verspilling van olie

De Eco-Twist Hybrid Kit 321400H van UView voldoet aan de meest recente eisen voor aircosystemen van hybride auto’s en is OEM-goedgekeurd. De esterolie-kit voorkomt verspilling en hoge kosten. De compressorolie is namelijk hygroscopisch en absorbeert zelfs vocht als het in de traditionele plastic verpakking zit. Daarom is de olie beperkt houdbaar.

UView voorkomt dit door oliepatronen in gelamineerde lucht- en vochtdichte cartridges te leveren. De cartridges zijn bedoeld voor eenmalig gebruik en zijn daarom maar gevuld met 30 ml olie en 7,5 ml UV-vloeistof. Het Eco-Twist injectiesysteemsysteem zorgt voor een veilig handmatig injectieproces.

Vullingen los leverbaar

Toolspecial levert de UView Eco-Twist Hybrid Kit. De kit bestaat uit de olie- en UV-cartrigdes, de Eco-Twist injectietool en een vulslang. De cartridges zijn ook los leverbaar.

Paul Janssen (Redactie AMT)

Reageer op dit artikel