AMT Maanddossier juni 2019

AMT Maanddossier 6-2019

In_dit_Maanddossier vind je video’s en artikelen die de juni-editie 2019 van jouw vakblad AMT aanvullen.

Deze extra informatie vergroot jouw kennis over de gepubliceerde onderwerpen. Ook tref je hier links aan naar de belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen maand. Met het AMT-Maanddossier weet je zeker dat je niets mist!

AMT 6, pagina 14

Golf TSI slaat laat aan

Danny Versluis, a.k.a. DiagnoseDan, loste de storing van het laat aanslaan bij de VW Golf 1.4 TSI op. De brandstofdruk zakt terug na lang stilstaan, wat correct is. De hogedrukpomp kon gewoon niet snel genoeg de druk leveren. Bekijk hieronder de video (Engelstalig) waar het artikel op gebaseerd is:

 

AMT 6, pagina 19

Turbodiagnose, oorzaken van overspeed

In AMT las je hoe de schade aan de turbo’s kon ontstaan van een VW Golf 2.0 TSI. Overspeed van de turbo door foutieve tuning bleek de oorzaak. Overspeed kan nooit ontstaan door de turbo zelf en heeft vaak andere oorzaken. Kijk hier maar eens bij de toelichting van Turbo’s Hoet:

Wat betekent overspeed van de turbo precies?

AMT 6, pagina 20

Geen oliedruk Nissan 2.5 dCi

De Nissan Navara met 2.5 dCi had geen oliedruk meer en na het nodige zoekwerk bleek het overdrukventiel de schuldige. Hoe kwam Roderick tot deze oplossing? Lees het hele topic terug. Let op, toegang tot AMT Garageforum is nodig.

Nog geen account? Registreer je als automotive professional gratis.

AMT 6, pagina 31

Deel jouw olie(problemen)

Móet je echt het olievoorschrift van de fabrikant volgen of kan je best een wat dikkere olie gebruiken? Beantwoord deze en andere olievragen en wie weet scoor je daarmee een Beta oliespuit t.w.v. € 30,-. De vragen vind je hier.

AMT 6, pagina 33

Gemist in de nieuwsbrief

AMT/OOMT-webinar gemist?

Heb je het webinar ‘2030: Heeft de auto je nog nodig?’ gemist? Goed nieuws: je kijkt ‘m via deze link terug. Nog meer goed nieuws: Maandag 1 juli staat het volgende AMT-webinar gepland. Vanaf 20.00 uur een live-uitzending over ‘Medewerkers binden én boeien, hoe doe je dat?’. Het lijkt wel of iedereen op zoek is naar personeel. Hoe valt jouw vacature op en hoe zorg je ervoor dat je medewerkers bij je blijven?

Kijk en praat (gratis) mee! Aanmelden? Dat doe je hier.

AMT 6, pagina 63

Waarom is de Audi e-tron zo onzuinig?

Eerder schreven we over de e-motoren van de Audi e-tron. Van welk type waren die…?
Dat lees je terug in: Oog voor Techniek: Auto’s nieuwe motoren
En eh, EV’s in de werkplaats, wat vraagt dat eigenlijk?

Lees het artikel: Zó maak je je werkplaats EV-klaar

AMT 6, pagina 65

Techniek van Toen: 1979, Cassette- leeslampjes & Freshball

De accessoires in de auto van de jaren  ‘70 zijn niet te vergelijken met die van nu. Een grote overeenkomst is er wel: Iédereen wil(de) ze hebben.

AMT 6, pagina 72

De werkplaats van… Hooftman Woerden

In AMT 6 las je de reportage bij Volvo-dealer Hooftman in Woerden. In AMT 5 keken we al mee in de werkplaats. Gemist? Je leest het hier terug of klik op de foto.

Hooftman Woerden Volvo

AMT 6, pagina 75

Online klantcontact

Heb jij al veel online contact met klant? Ben je goed vindbaar op internet? (Nog) niet? Deze tips helpen je verder!
Stuur je klant een appje, richt makkelijk en snel je eigen ‘Google mijn bedrijf’-pagina in en leer hoe je de digitale klantreis kan beïnvloeden.