nieuws

Autec-VLT komt met schaarbrug voor steeds groter wordende bestelauto’s

Werkplaats & Onderhoud 641

Bestelauto’s worden steeds groter, en de verkopen van bestelauto’s nemen toe. Dat stelt nieuwe eisen aan de werkplaats, zegt Autec-VLT. Het bedrijf toont op Auto Prof – AMT Live de nieuwe schaarhefbruggen voor lange voertuigen. Ook laat Autec-VLT de nieuwste generatie roetmeters zien.
Daarmee is het mogelijk te controleren of het roetfilter aanwezig is, en of deze goed werkt.

Autec-VLT komt met schaarbrug voor steeds groter wordende bestelauto’s
De nieuwste schaarhefbruggen zijn geschikt voor lange voertuigen en bieden meer rangeerruimte.

Op de stand van Autec-VLT zijn onder andere de nieuwe serie ASLP3208/3608/4008 wielvrij op- en inbouw schaarhefbruggen en de nieuwste generatie Autest emissieapparatuur MS920 en MS921 te zien.

Vanwege de toename in lengte van personenwagens beschikken de nieuwe ASLP3208/3608/4008 schaarhefbruggen standaard over langere opnametafels. De vernieuwde constructie zorgt voor een zeer stabiele hefbrug. De schaarhefbrug is leverbaar in 3,2-3,6 en 4 ton en is voorzien van uitschuifstukken of flaps.

‘Tot 50 procent meer rangeerruimte met nieuwe hefbruggen’

“Met de schaarhefbruggen kan tot 25 procent bespaard worden op de rangeerruimte. Met de nieuwe inbouwvariant kan zelfs tot 50 procent ruimte bespaard worden ten opzichte van een kolommenhefbrug”, zegt Autec-VLT.

Nieuwe emissieapparatuur

De nieuwe roetmeters zijn geschikt voor Euro 6.

De nieuwe roetmeters zijn geschikt voor Euro 6.

Met de nieuwste generatie Autest MS920 en MS921 roetmeters kan er met een honderd keer grotere meetnauwkeurigheid gemeten worden dan met de huidige roetmeters en is de werkplaats klaar voor de toekomst om ook Euro 6 te kunnen meten. Dankzij deze hoge nauwkeurigheid is het mogelijk om te constateren of het roetfilter aanwezig is en of het goed werkt.

De Autest MS920 is een zelfstandig werkende roetmeter die geleverd wordt in een degelijke uitvoering met duidelijke led-uitlezing en acht robuuste frontschakelaars. De roetmeetcel met hoge nauwkeurigheid wordt aan de compacte nulemissiekast gekoppeld om te kunnen voldoen aan de Nederlandse APK-richtlijn.

Ook is het mogelijk om de roetmeter te combineren met de MS810 uitlaatgastester, zodat er een zogenaamde combi-tester ontstaat waarmee benzine, diesel, LPG, CNG en LNG-voertuigen getest kunnen worden.

Schaarhefbrug voor schadeherstel

Autec-VLT informeert de bezoekers van de beurs over de nieuwe serie carrosserieschaarhefbruggen voor schadeherstel. “Het ontwerp van de hefbrug zorgt voor een ergonomische werkplek waarbij de monteur met rechte rug kan werken, met veel vrije toegang rond de gehele auto.

De hefbrug heeft een unieke werkhoogte van 1.280 mm en is voorzien van een dubbele valbeveiliging. Hij is leverbaar met een hefvermogen van 3,3 ton (AC3304), 3,5 ton (AC3504) en 3,5 ton (AC3504TWIN) met dubbele heffunctie. Alle hefbruggen zijn leverbaar in een inbouw- en opbouwvariant” aldus de leverancier.

De nieuwste schaarhefbruggen zijn geschikt voor lange voertuigen en bieden meer rangeerruimte.

De nieuwste schaarhefbruggen zijn geschikt voor lange voertuigen en bieden meer rangeerruimte.

AC3504 en AC3504TWIN

De AC3504 en AC3504TWIN zijn met de extra lange rijbanen van 4.230 mm volgens Autec-VLT ideaal voor werkzaamheden aan lange voertuigen zoals pick-ups en de nieuwe generatie bestelauto’s. De AC3504 TWIN carrosserieschaarhefbrug is tevens voorzien van een wielvrije opname met 360 graden draaibare opnamearmen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels