nieuws

Overlander afzuigsysteem voor geïntegreerde uitlaten

Werkplaats & Onderhoud 639

Overlander komt met het Gynma afzuigsysteem voor auto’s met in de bumper geïntegreerde uitlaten. Met dit systeem kunnen deze auto’s stationair draaien in de werkplaats zonder dat de uitlaatgassen in de werkplaats uitgestoten worden.

Overlander afzuigsysteem voor geïntegreerde uitlaten

Overlander levert 3 varianten van afzuigsystemen. Bij de eerste wordt er een tang op de eindpijp(en) bevestigd, zodat de afzuigslang vast aan de uitlaat zit. Dat is ook meteen de minst ideale optie, geeft Overlander zelf aan. “Het is niet zonder risico, want de tang kan de eindpijp beschadigen.” Variant 2 is al vriendelijker voor het uitlaatsysteem. Hierbij wordt het afzuigsysteem op de eindpijp geschoven. Een rubberen ring op het uiteinde van de afzuigslang voorkomt schade. Voorwaarde bij een geïntegreerde uitlaat is dan wel dat je genoeg ruimte hebt om de slang op de eindpijp te kunnen plaatsen.

Gynma afzuigsysteem

Gymna afzuigsysteem voor uitlaatgassen van Overlander

De trechters zijn gemonteerd op een trolley. Ze komen direct achter de eindpijpen te hangen. De trolley is snel aan te passen voor elke auto (of motorfiets).

Daarom is er een derde variant, volgens Overlander de ideale oplossing voor auto’s waarbij de eindpijpen in de bumper verwerkt zijn. De Gynma is een afzuigsysteem dat contactloos werkt. “Dit is dan ook direct de oplossing voor modellen van BMW, Mercedes-Benz, Maserati, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Audi, VW, Kia et cetera. Bij deze autofabrikanten komen de auto’s met geïntegreerde uitlaat het meest voor. Daarom hebben deze autofabrikanten gekozen voor het Gynma-systeem”, zegt Overlander.

De afzuigtrechters zijn op de Gynma-trolley gemonteerd, voor eenvoudige bediening. Deze trechters zijn zeer flexibel door de instelbare armen. Diameters of temperaturen spelen geen rol. “Het systeem past dus op elk voertuig en kan worden aangesloten op bestaande systemen met een enkele leiding. Dit alles maakt Gynma het ideale systeem voor in de werkplaats”, aldus de leverancier. Het systeem past op elke auto of motorfiets.

Reageer op dit artikel