nieuws

AMT Live: Tips voor werken aan ASB-wiellagers

Werkplaats & Onderhoud 615

Lagerleverancier NTN-SNR introduceerde al in 1997 het wiellager met ingebouwde ABS-sensor. Inmiddels zijn die lagers gemeengoed, maar het blijft opletten bij de montage. En wat doe je bij een storing? Hoe achterhaal je een defect?

AMT Live: Tips voor werken aan ASB-wiellagers

Op AMT Live geeft NTN-SNR zeer praktische tips omtrent de ASB-technologie. In de kennissessie leer je waarom NTN-SNR deze techniek ontwikkelde en welke voertuigsystemen er tegenwoordig op gebaseerd zijn.  Daarnaast leer je de verschillende soorten ASB®-sensoren te onderscheiden, hoe de respectievelijke oscillogrammen eruitzien, waardoor de sensoren defect kunnen raken en hoe je stap voor stap de oorzaken van defecten achterhaalt.

Interactieve deelname met demonstraties

Op de stand van NTN-SNR tref je vele opengewerkte onderdelen zoals wiellagers, remschijven en versnellingsbaklagers. De onderdelen en een vrijstaande, draaiende Audi 2.5 TDI motor geven inzicht in de samenwerking van de componenten. Bovendien kun je op de NTN-SNR stand ook live demonstraties met tips en tricks rond om het vervangen van ASB®-wiellagers beleven.

Ontdek het verschil tussen passieve en actieve wielsensortechnologie en stel al je vragen aan een zeer ervaren technicus.

Wielsnelheidssensoren voor de vervangingsmarkt

20 jaar nadat NTN-NSR de ASB-technologie voor wiellagers heeft gelanceerd, brengt het bedrijf de aanvullende productreeks wielsnelheidssensoren op de vervangingsmarkt. De 250 wielsnelheidssensoren voor haast 6.500 toepassingen omvatten: 35% passieve sensoren en 65% actieve sensoren (Hall-effect en magneto-resistieve sensoren).
Meer weten? Kom naar AMT Live op 15 of 16 november. Toegang is gratis, maar schrijf je van te voren wel even in. Naast de standhouders kun je tevens kiezen uit 24 kennissessies.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels