nieuws

Trots op schadeherstel: van wrak tot perfecte BMW M6

Werkplaats & Onderhoud

“Schadeherstel is emotie”, schreven we op 14 januari. En voor jouw van-mooie-schade-tot-mooi-autoverhaal loofden we praktisch gereedschap uit. We tonen voorbeelden van zulk schadeherstel-om-trots-op-te-zijn. En we vragen leveranciers hoe het met hun producten nog beter, efficiënter of prettiger kan.

Trots op schadeherstel: van wrak tot perfecte BMW M6

We pikken er drie voorbeelden van schadeherstel-om-trots-op-te-zijn uit. Eén daarvan is echt indrukwekkend: Koops Autoschade toverde een zwaar beschadigde berg high tech materiaal terug tot een schitterende BMW M6 Cabrio. De twee andere zijn minder spectaculair maar net zo goed reden voor trots: TS-Solutions deukte een echt gemeen deukje in een Opel Corsa perfect uit zonder spuiten en Autobedrijf Rijnberg herstelde een forse voorschade aan een Ford Fiesta met gebruikte delen.

Kan het nog beter?

Mooi werk. Kunnen de leveranciers van lakken, non-paintproducten en schadehersteltools hier nog iets aan toevoegen? “Zeker”, zegt R-M Autolakken: “Met de Colortronic 2 vindt de schadehersteller sneller en nauwkeuriger exact de juiste kleur”. Zeker in het geval van de auto op leeftijd kan dat tijds- en kwaliteitswinst opleveren.

Meer mooi werk

Ander voorbeeld: bij het herstel van de BMW M6 schuurt de schadehersteller nieuwe delen. “Niet meer nodig met ons nat-in-nat grondvullerconcept”, zegt Glasurit. En Roberlo claimt dat zijn Fusion-product: “het hele concept van plamuren in de branche gaat veranderen”.

Hoe? In het AMT-vakblad van februari gaan we uitgebreid in op de schadeherstelvoorbeelden om trots op te zijn en op de procesverbetermogelijkheden die leveranciers bieden. Mis het niet!

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels