nieuws

Bosch maakt marketingpakket ‘bougies

Techniek

De winter is het seizoen van autopech. Door de koude temperaturen en hoge luchtvochtigheid krijgen bougies het hard te verduren. Bosch raadt de werkplaats aan om tijdig de ontstekings- en gloeibougies te controleren. Om daar ook de consumenten bewust van te maken heeft Bosch een marketingpakket ontwikkeld.

Bosch maakt marketingpakket ‘bougies

Een dieselmotor die door defecte gloeibougies koud draait, stoot tot veertig procent meer roet uit dan een motor op temperatuur. De controle van de bougies speelt dus een cruciale rol in het onderhoud van voertuigen. Ze verminderen niet alleen het brandstofverbruik en de uitstoot, ze gaan ook de vervuiling van motor en katalysator tegen. Bosch stelt daarom voor om extra aandacht te besteden aan het belang van goede bougies voor veilig en zuinig rijden. Om de garagebedrijven daarin zo goed mogelijk bij te staan, heeft Bosch de nodige argumentatie en communicatiemiddelen ontwikkeld.

Het door Bosch ontwikkelde pakket bestaat uit posters, consumentenfolders, een presentatiestand en toepassingsborden. Het pakket is in eerste instantie bedoeld om garagebedrijven aan te moedigen om klanten te wijzen op de noodzaak van het controleren van de bougies. Het belangrijkste argument is uiteraard het kostenplaatje: het vervangen van een gloeibougie kost gemiddeld 220 euro, terwijl het wisselen van een verstopt roetfilter tussen de vierhonderd euro (standaardwissel) en veertienhonderd euro (nieuwe plaatsing) kost. Garagebedrijven kunnen het marketingpakket aanvragen via de grossier.

John Mulder (Redactie AMT)

Reageer op dit artikel