Verwarring over Shell V-Power (2004-05)

In Duitsland biedt Shell al enige maanden V-Power-benzine met een octaangetal van 100. Het is daar in de plaats gekomen voor Super Plus 98. Naast alle goede eigenschappen heeft V-Power ook een nadeel: het is duurder dan de oorspronkelijke Super Plus 98. Wie een auto rijdt met een 98 octaanbehoefte moet dus de hogere prijs voor lief nemen of noodgedwongen uitwijken naar het goedkopere alternatief Euro 95. Bij motoren met een 98 octaanbehoefte betekent dat een verlies van prestaties. Of zie ik dit verkeerd? Dan nog een tweede vraag. Tot mijn verbazing zag ik dat de sinds kort in ons land verkrijgbare V-Power geen octaangetal van 100 heeft maar 'slechts' 95. Is dit niet erg verwarrend en wat is hier de reden van? Wat voegt V-Power 95 eigenlijk toe ten opzichte van Pura?

Dit artikel lezen en je kennis van autotechniek op peil houden?

Neem een abonnement en:

  • Krijg onbeperkt toegang tot amt.nl
  • Ontvang 3x per week de nieuwsbrief
  • Lees 11x per jaar het digitale magazine