Persoonlijk contact in een digitale wereld

Persoonlijk contact in een digitale wereld

In de showroom en werkplaats werk je hard aan klanttevredenheid. Heel goed, want tevreden klanten zijn terugkerende klanten. Hoe werk je aan de klantrelatie tussen de bezoeken door?

Tevreden klanten komen vaker terug en doen eerder herhalingsaankopen. Een APK of bandenwissel, bijvoorbeeld, maar ook het reguliere onderhoud en reparaties. Misschien kopen ze zelfs hun volgende auto bij jou. Een goede klantrelatie is dus heel wat waard. Persoonlijk contact is daarbij doorslaggevend.

Mailing, Facebook, eigen app?

Hoe behoud je dat persoonlijke contact als de klant níet in de showroom of werkplaats staat? Misschien heb je al een actieve Facebookpagina en stuur je herinneringen voor de APK en vakantiecheck. Er zijn zelfs al garagebedrijven die voor dit belangrijke contact een eigen app gebruiken. Wat is daarvan het voordeel, en wat moet je daarvoor doen?

Dat leer je in de whitepaper 'Persoonlijk contact in een digitale wereld'. Die vertelt je alles over het opbouwen en onderhouden van een sterke klantrelatie. Ook als de klant even niet voor de balie staat.

Download whitepaper: 'Persoonlijk contact in een digitale wereld'

Deze whitepaper wordt je aangeboden door Autosociaal

Lees meer over

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...