nieuws

DMS WinCar direct gekoppeld aan ServiceBook

Ondernemen 338

Dealer Management System WinCar heeft vanaf heden een directe koppeling met ServiceBook, het digitale onderhoudsboekje voor de automobilist. Door deze koppeling worden facturen in WinCar automatisch naar ServiceBook geëxporteerd, wat de ServiceBook-app up-to-date maakt en de onderhoudsgegevens toegankelijker.

DMS WinCar direct gekoppeld aan ServiceBook
Dealer Management System WinCar heeft vanaf heden een directe koppeling met ServiceBook.

ServiceBook biedt een compleet en helder overzicht van de onderhoudshistorie en het serviceplan van auto’s. Het inzichtelijk maken van deze gegevens geeft de automobilist meer houvast in het maken van beslissingen over onderhoud en faciliteert zo een duurzame relatie tussen garage en klant. Autobedrijven hebben met ServiceBook een aftersales-tool waarmee relevante acties en promoties door middel van een pushbericht de klant bereiken.

De app herinnert autobezitters tevens automatisch aan APK-keuringen en onderhoudsbehoeften. Via het ServicePlan kan direct een werkplaatsafspraak worden gemaakt. Dergelijke directe en gerichte communicatie, evenals controleerbaarheid en transparantie, sluit aan bij de hedendaagse digitalisering en de behoeften van de consument.

De koppeling met ServiceBook was een logische stap voor Reynolds and Reynolds, het bedrijf dat WinCar heeft ontwikkeld. Met hun sofware-ontwikkeling helpen zij dealerbedrijven steeds te voldoen aan de vragen uit de markt.

We schreven onlangs over 100% onderhouden, een label voor auto’s die wellicht meer waard zijn in de verkoop.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels