blog

Blog: Persoonlijk tintje middels bedankkaartje

Ondernemen 377

Terwijl niemand minder dan Lee Towers zijn volgende hit inzet, zie ik de spanning bij drie ondernemers en hun teams toenemen. De bekendmaking van Autobedrijf van het Jaar 2017/2018 vormt het slotstuk van het Bovag Jaarcongres voor onafhankelijke autobedrijven. Altijd een spannend moment.

Blog: Persoonlijk tintje middels bedankkaartje
Het bedankkaartje bij de bestelling laat je het bedrijf positief herinneren.

De drie finalisten zitten hier omdat ze opvielen tussen de vele inzendingen. Zowel bij hun klanten als bij de jury. Hoe? Niet omdat de werkplaats net werk levert, of omdat de klant gastvrij ontvangen wordt. Dat doet tenslotte elk goed autobedrijf. De drie finalisten hebben hun werkprocessen perfect ingericht en zetten net dat stapje extra in de service en communicatie naar de klant. Dat levert extra waardering op.

De herinnering aan een bedrijf

Ik ga weleens bij mezelf na hoe ik me een bedrijf herinner. Wanneer kom ik er nog eens terug? Als de koffie lekker was? Het telt zeker mee. Maar als ik me welkom voel, duidelijk uitleg krijg en weet dat ik de mensen kan vertrouwen, dan schept dat een band. Dat geldt ook online.

Mijn vrouw shopt graag, en doet dat steeds vaker online. Soms bij de grote ketens, soms ook bij héle kleine, specifieke winkeltjes. Bij de laatste bestelling zat een mooi bedankkaartje. Deels voorbedrukt, deels handgeschreven met een persoonlijke bedanktekst. Je voelt de waardering van de eigenaresse voor de bestelling. En waar staat dat webwinkeltje nu? Onder de favorieten, voor als we nog eens iets creatiefs nodig hebben voor op de slaapkamer van een van onze dochters.

Verras je klant

Het bedankkaartje zette me aan het denken. Hoe vaak doen we dat eigenlijk in de autobranche? Leg jij wel eens een handgeschreven bedankkaartje in de auto wanneer de klant die ophaalt? Verras je klant, en kijk welk effect het heeft.

De derde editie van AMT Ondernemen viel afgelopen vrijdag bij diverse AMT-abonnees en Bovag-krant ontvangers op de mat

Voor je gaat verrassen, moet je de rest natuurlijk ook op orde hebben. Hoe hou je de klant tijdens de werkzaamheden aan zijn auto op de hoogte? Bellen? Of met een handige video-tool? En hoe leg je een factuur goed uit? Dit zijn vragen waarop we antwoord geven in de laatste AMT Ondernemen, nummer 3 van 2017. We houden van praktisch, dus je kunt meteen aan de slag! Wie weet zie ik je dan volgend jaar op het podium als finalist bij het volgende Bovag Jaarcongres.

Maar: noteer eerst 15 en 16 november in je agenda. Dan is de 6e editie van AMT Live in Autotron Rosmalen. En dan gaat AMT jou verrassen in de vele kennissessies.
Toegang is gratis. Vraag wel even je e-ticket aan via de inschrijfmodule.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels