nieuws

Autoglaz flink in de groei

Management 248

Autoruitherstelformule Autoglaz is flink in de groei. Het aantal vestigingen is sinds eind 2015 gegroeid van 17 naar 40, waarmee Autoglaz een landelijke dekking heeft.

Autoglaz flink in de groei

“Autoglaz heeft, na overname van de formule van het toenmalige Alwaysbemobile in 2015, ingezet op groei door een fijnmazig landelijk dekkend netwerk van vestigingslocaties uit te willen rollen en daarmee de verzekerde klanten en berijders van sturende opdrachtgevers zo optimaal mogelijk van dienst te kunnen zijn. Die ambitie is destijds gesteld op minimaal 65 locaties. En hoewel dat aantal nog altijd als stip op onze horizon ligt, zijn we inmiddels wel zover dat we in elke uithoek van het land vertegenwoordigd zijn”, zegt Diderik van Westreenen van Autoglaz.

Onlangs zijn er ondernemers gestart onder de rook van Den Haag (Autoglaz Haaglanden), in Delft (Autoglaz Delfland & Lansingherland), in Rotterdam (Autoglaz Rotterdam) en in Groot Ammers (Autoglaz Drechtsteden & Alblasserwaard). Ten noorden van Utrecht heeft zich in Apeldoorn (Autoglaz Apeldoorn) een ondernemer aangesloten bij de ruitherstelformule. In enkele nog openliggende Pro Partner-regio’s zijn inmiddels ruitschadeherstelbedrijven bezig met aansluiten.

De verwachting is dat halverwege 2017 het Pro Partner-netwerk volledig gevuld is, waarna uitsluitend nog servicelocaties tot Autoglaz locatie zullen worden toegevoegd. Hiervan zijn er inmiddels eveneens een aantal operationeel, zoals in Utrecht, Nieuwegein, IJsselstein, Gorinchem, Zwolle, Leiden, Nieuw-Vennep, Akersloot, Warmenhuizen alsook in Wergea en Scharnegoutum (Frl.).

Samenwerking tussen Autoglaz en Vakgarage

De vorig jaar gesloten strategische samenwerking tussen Autoglaz en Vakgarage, legt de formule in de groei van het vestigingennetwerk wat dat betreft geen windeieren. Daar waar Vakgarage exclusief het netwerk van servicelocaties van Autoglaz mag invullen, zijn er ook Vakgaragisten die al ruimschoots actief waren in volledig autoruitherstel. “Voor hen was er zodoende direct toegevoegde waarde zichtbaar om als volwaardig Pro Partner toe te treden tot de Autoglaz-formule. Met de spin-off die deze samenwerking heeft gekregen en nog altijd krijgt, zijn we natuurlijk ongelooflijk blij”, aldus Van Westreenen.

Tegelijkertijd is er ook aan de operationele organisatie gesleuteld, onder meer door de aanstelling van twee formulemanagers die de Autoglaz-ondernemers met raad en daad bijstaan in de dagelijkse werkzaamheden. “Dit komt de eenheid en uniformiteit ten goede, hetgeen zich ook vertaalt in goede beoordelingen van klanten en opdrachtgevers, zoals Stichting Glasgarant”, zo stelt Van Westreenen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels