nieuws

E10-brandstof tanken zonder risico met Bardahl E10 Fuel Improver

Home

E10 Fuel Improver is een nieuwe brandstoftoevoeging die het volgens Bardahl mogelijk maakt om E10-brandstof te tanken zonder dat dit schadelijke gevolgen heeft voor de motor.

E10-brandstof tanken zonder risico met Bardahl E10 Fuel Improver

E10-brandstof bestaat voor tien procent uit ethanol en voor negentig procent uit fossiele brandstof. Het grootste probleem dat E10-brandstof met zich meebrengt is dat de kans bestaat dat bepaalde rubber en kunststofafdichtingen, keerringen en pakkingen aangetast worden. Daarnaast is E10-brandstof zo’n twee tot drie procent minder zuinig.

De meeste auto’s, blijkt uit onderzoek, kunnen zonder problemen E10-brandstof tanken. Tien procent van het Nederlandse wagenpark blijkt echter niet op E10-brandstof te kunnen rijden.

 

De oplossing: Fuel Improver

 

Met E10 Fuel Improver wordt volgens Bardahl het brandstofsysteem beschermd tegen de schadelijke gevolgen die kunnen ontstaan wanneer E10-brandstof getankt wordt. De Fuel Improver voorkomt dat het ethanol in de brandstof de afdichtingen, keerringen en pakkingen aantast.
Daarnaast heeft het additief volgens Bardahl een gunstig effect op het brandstofverbruik, verbetert het de koude start en blijft het brandstofsysteem schoon.

Of de Fuel Improver ook beschermt tegen de corrosieve werking van ethanol? “Ons E10 additief voorkomt de vorming van het schadelijke effecten door ethanol-watermengsel en beschermt dus tegen de corrosieve werking. Dit is vanzelfsprekend één van de primaire eigenschappen van de E10 Fuel Improver.”

Bardahl E10 Fuel Improver is geschikt voor alle benzinemotoren uit alle bouwjaren van klassieke motoren tot moderne motoren. De Bardahl E10 Fuel Improver zit in een handige knijpflacon met schroefdop, voorzien van een maatbeker. Daarmee is eenvoudig de juiste hoeveelheid E10 Fuel Improver toe te voegen aan de brandstoftank; tien milliliter voor tien liter.

Een flacon van 250 ml (geschikt voor 250 liter brandstof) kost 21,42 euro, inclusief BTW.

John Mulder (Redactie AMT)

Reageer op dit artikel