nieuws

Leren én lachen op AMT Live

Home

AMT Live, een inspirerende dag met een interactieve beursvloer en verschillende kennissessies. Bezoekers konden zich vooraf inschrijven voor de kennissessies en dat werd massaal gedaan. Het resultaat waren volle zalen met praktische informatie en herkenbare situaties.

Leren én lachen op AMT Live

“Wie vindt klantvriendelijkheid belangrijk?”, vraagt Milo Berlijn, expert op het gebied van gastvrijheid. Veel bezoekers steken tijdens de sessie op AMT Live de hand op. “En wie heeft dat in zijn functieomschrijving staan?” De handen verdwijnen. Toch is het vooral in deze tijd erg belangrijk om klanten goed te helpen. Niet alleen door de noodzakelijke werkzaamheden aan de auto uit te voeren, maar juist door de verwachtingen van de klant te overtreffen.

Verwachtingen overtreffen

“Wat is er nou mooier dan een klant om 11 uur te bellen om te melden dat de auto klaar is en dat de totale kosten € 175,- zijn, terwijl er vooraf gemeld werd dat de auto rond 12 uur klaar zou zijn en de kosten € 400,- bedragen. Het gaat niet om de tijd of om het bedrag, het gaat erom dat je een tevreden klant hebt. Een klant die loyaal is en jou de werkzaamheden gunt.” Een half uur lang bespreekt de gastvrijheidsexpert herkenbare situaties. Hij betrekt de ruim 200 sessiebezoekers bij zijn verhaal en laat ze op een geestige manier zien hoe het beter kan.

Twaalf verschillende sessies

In totaal waren er twaalf verschillende sessies van een half uur, verdeeld over vier zalen. Zowel ’s middags als ’s avonds werden de presentaties gegeven. Voor een aantal sessies was het een paar dagen voor het evenement al niet meer mogelijk om in te schrijven vanwege de grote belangstelling. Onderwerpen als investeren in aircoservice, productiviteit in de werkplaats en de autodealer van de toekomst bleken een schot in de roos.

Wat heeft u gemist?

Henk van Dam van Vaco Opleidingen gaf een presentatie over duurzaam bandenbeheer. Hij ging in op het bandenlabel dat vanaf 1 november 2012 verplicht is. Raymond Gense van Pon vertelde tijdens de managementsessie over de autodealer van de toekomst. Alexander Heijkamp van de Rabobank zoomde in vanaf de ontwikkelingen in de wereldeconomie naar het autobedrijf en ging op zoek naar marktkansen. Clem Dickmann van Aumacon maakte een nauwkeurige analyse van de vraag naar auto-onderhoud en reparatie in de komende jaren.

Specialisten aan het woord

Niet alleen commerciële onderwerpen werden belicht tijdens de kennissessies. Peter van Casteren van Toyota informeerde de bezoekers over de elektrificatie van de automotive industrie. Ook andere technische onderwerpen werden belicht. Henk Bussink van de RDW lichtte het online APK-boek toe en vertelde over toekomstige ontwikkelingen van de APK. Peter Passier trok volle zalen met zijn verhaal over het nut van aircoservice en hoe u de omzet hiermee kunt verhogen. Bert Bloemendal gaf namens Corbo praktische tips om om de productiviteit in de werkplaats te verbeteren.

Arbo-regels en schadeherstel

John Broere en Arnoud Koedijk praatten de bezoekers bij over de Arbo-regels en de bijbehorende controles. Voor de schadeherstellers presenteerden Willy Sprockel (Focwa), Koen Berends (Electude) en Wim Meeldijk (VOC) de jongste ontwikkelingen in de schadeherstelmarkt. De materiaalkeuze en verbindingstechnieken van autofabrieken stonden hierin centraal.

Primeur van AMT

Tom Polman, onze eigen redacteur liet zien hoe je met het AMT Garageforum lastige storingen oplost zonder de kostbare werktijd aan eindeloos zoeken te spenderen. En hij presenteerde een primeur: De diagnosewijzer. Wie ingelogd is in het AMT Garageforum vindt daar reviews over diagnoseapparatuur. Heel praktisch voor wie een diagnoseapparaat of EOBD-tester wil aanschaffen. Reviews zelf schrijven kan natuurlijk ook.

Paul Janssen (Redactie AMT)

Reageer op dit artikel