Amt maanddossier februari 2012

In dit maanddossier vindt u informatie behorend bij de februari-editie 2012 van uw vakblad AMT. Met deze aanvullende informatie kunt u uw kennis over de gepubliceerde onderwerpen verder vergroten. Dit dossier geeft tevens toegang tot de nieuwste kennistest uit de AMT ATG Kenniscompetitie 2012. Ook treft u hier links aan naar de belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen maand. Met het AMT Maanddossier weet u zeker dat u niets gemist heeft!

AMT 2, pag. 12

AMT ATG Kenniscompetitie 2012: Motormanagement common rail diesel

Om een defect in een common rail dieselsysteem te kunnen vinden is veel diagnose-apparatuur en software voorhanden. Maar zonder een goede systeemkennis lukt het ook daarmee niet. Deze kennistest uit de AMT ATG Kenniscompetitie 2012 helpt u op weg. Ontdek de antwoorden, neem deel aan de tweede Kennistest van de AMT ATG Kenniscompetitie 2012 en win praktisch handgereedschap van Hazet…

AMT 2, pag. 13

Dieseluitstoot verklaard

In AMT 6 van 2008 toonden we aan de hand van het Kanimoto Bae-diagram onder welke omstandigheden een DI-dieselmotor roet, NOx of CO/HC produceert. Kijk het artikel met zijn serie verklarende diagrammen hier terug…

 

AMT 2, pag. 28

Reparatie in beeld

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. Met drie video’s maken we caravanopbouwreparaties inzichtelijker.

Bekijk hier een video van een bovenplaatvervanging.

Plain Script.. 

Bekijk hier een video van de Profile Repair methode.

Plain Script.. 

Bekijk hier een video van het HBC System.
 

Plain Script.. 

AMT 2, pag. 31

Hoeveel BPM krijgt u terug?

 

VWE heeft een praktische BPM-calculator.
Bereken hier hoeveel BPM u terugkrijgt bij export van een jonge auto…

AMT 2, pag. 48

Duitse zescilinder diesels vergeleken

De geüpdate 3.0 diesel van BMW kwam uitgebreid aan de orde in AMT 2. We vergeleken de nieuwe zes-in-lijn diesel met zijn voorganger en met de V6-motoren van Audi en Mercedes. Bekijk hier de uitgebreide analyses van die drie motoren in eerder AMT-artikelen.

  • Audi V6 TDI
  • Mercedes V6 Turbodiesel
  • BMW L6 Turbodiesel

  • AMT 2, pag. 62

    Meer schokdempertesters

    In AMT 11 van 2011 namen we meerdere schokdempertesters onder de loep. Kijk het artikel terug in dit AMT Maanddossier… En bekijk meteen de video met tekst en uitleg over de Maha MSD 3000-asdempertester van de collega’s van het Duitse AMZ.

    Plain Script.. 

    AMT 2, pag. 68

    Allergisch voor aircoreiniger

    De Duitse Allergie en Astma Bond, DAAB, liet onderzoek doen naar de invloed van aircoreinigingsmiddelen op het binnenklimaat in de auto. Overigens zijn sinds vorig jaar veel aircoreinigingsmiddelen in de ban. Meer weten? Lees het hier.

  • Aircoreinigen mag niet meer! Wat nu?
  • Airco reinigen zonder boeterisico

    AMT 2, pag. 72

    Meer autonieuwtjes uit Detroit

    Lang niet alleen Amerikaanse merken brachten in eigen land hun primeurs naar de eerste grote autotentoonstelling in het jaar. Een eerder gemaakte vooruitblik vlak voor de North American International Auto Show NAIAS in Detroit bevat nog andere primeurs van deze show dan we in het blad vermelden. U vindt ze hier…

     

    Gemist in de AMT-nieuwsbrief?

     

    Nederlander gelooft in elektrisch, maar kiest benzine.

    Bosch liet TNO 1000 Nederlandse automobilisten ondervragen. Drie op de vier van hen gelooft dat de elektrische auto de komende tien jaar een toekomst heeft. Toch overweegt slechts 1,5% zelf een elektrische auto te kopen. Rara hoe kan dat?


    eCall redt levens maar bedreigt vrije concurrentie autobedrijf

    Vanaf 2015 is eCall verplicht in iedere nieuwe auto. Nuttig, want met eCall waarschuwt de auto zelf de hulpdiensten na een ongeval. Dat scheelt tijd en daarmee levens. Maar eCall kan meer. Het systeem kan de auto ook voor onderhoud naar de werkplaats roepen. En wel naar de werkplaats van de merkdealer, vrezen Duitse deskundigen. Bedreigt eCall de concurrentie in de aftermarket?

     


    Autoshowroom via chat altijd geopend

    In veel autobedrijven wordt hard en lang gewerkt voor tevreden klanten en een bloeiende zaak. De ondernemer die er echt geen genoeg van kan krijgen en veel waarde hecht aan verkoop kan nu al zijn vrije tijd opofferen. Bij adverteren op Auto Trader is nu ook Trader Chat mogelijk. Ook buiten de openingsuren kunt u potentiële kopers persoonlijk te spreken krijgen.