Bezoek het ATC Mega-Tech-Event op zaterdag 8 oktober!

Bezoek het ATC Mega-Tech-Event op zaterdag 8 oktober!

Op het terrein van de Automotive Campus in Helmond vindt op zaterdag 8 oktober een happening plaats met een enorme variatie aan technische onderwerpen. Er is keuze uit twaalf inspirerende sessies van toonaangevende bedrijven en deskundigen.

Greep uit het programma

Rijkswaterstaat geeft uitleg over de verkeerscentrale, die wij ook zullen bezoeken, en over de inzetbaarheid van speciale voertuigen. De ANWB vertelt de ins en outs van hun waterstofvoertuig, terwijl ANWB-trainer Van Broekhoven vertelt hoe men waterstof- en EV-voertuigen onderweg kan helpen.

Mobiliteitsspecialist Jan Wouters vertelt over de ontwikkelingen in het vervoer: waar staan we en waar gaan we naartoe? AMT’s Erwin den Hoed behandelt een belangrijke vraag: zijn EV’s werkelijk slechtere werkplaatsklanten dan conventionele auto’s?

Daarnaast staan ook DENS, VDL/RRT, Mercedes-Benz, Valeo, WaterstofNET, Summa, Innovam en AA-Equipment garant voor leerzame sessies.

Het programma werkt als dat van een festival. Je kan dus meerdere sessies bijwonen, maar sommige zijn tegenover elkaar geprogrammeerd. Dat wordt kiezen!

Toegang en inschrijven

Het Mega-Tech-Event wordt georganiseerd door ATC-afdelingen Midden-Brabant en Oost-Brabant met ondersteuning van in ieder geval ook West-Brabant, Limburg en Arnhem-Nijmegen. Het evenement is geheel verzorgd, dus inclusief warme en koude dranken gedurende de dag en een deels warme lunch.

Het ATC Mega-Tech-Event kan maximaal 400 deelnemers huisvesten. Bij een te laag aantal inschrijvingen gaat de dag niet door. Eventueel betaalde bedragen worden in dat geval terugbetaald.

Lees meer over

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stikstofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...