Wat is jouw ervaring met hybride en EV? Deel je ervaring met AMT!

Wat is jouw ervaring met hybride en EV? Deel je ervaring met AMT!
Welke problemen met hybride en EV-voertuigen komen het meest voor in jouw werkplaats? En zijn jij en/of je medewerkers al opgeleid om aan EV’s te mogen werken? Deel je ervaring en maak kans op een half jaar toegang tot AMT Reparatiewijzer.

Autofabrikanten en overheid zetten in op E-voertuigen. Vanaf 2030 is het afgelopen met de productie van nieuwe auto's met verbrandingsmotor. Of je wil of niet: ze komen er aan! Verschijnen deze elektrische auto's al bij jou in werkplaats? Deel je E-ervaring met AMT en maak kans op een half jaar onbeperkt toegang tot AMT Reparatiewijzer!

Wees gerust, het is niet zo dat je na 2030 het geluid van een verbrandingsmotor niet meer zal horen. De regelgeving geldt voor nieuwe auto’s. De benzine- en dieselmotoren zullen nog wel even doorpruttelen. Maar je moet je zeker voorbereiden op hybride en EV.

Steeds meer consumenten oriënteren zich op hybride en EV bij de zoektocht naar een nieuwe auto. Wat merk jij daarvan, komen deze klanten ook vaker bij jou? En service jij al E-voertuigen in jouw werkplaats? Is er genoeg omzet te halen bij een EV en welke problemen kom je het meest tegen?

Om jouw EV-kennis op te laden, besteden we in AMT 2 aandacht aan het Thema Hybride & EV. Jouw ervaring daarbij is waardevol voor ons. Geef jij antwoord op onderstaande vragen? Dan maak je kans op een half jaar onbeperkt toegang tot AMT Reparatiewijzer!


Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...