Dit is het nieuwe AMT.nl!

Dit is het nieuwe AMT.nl!
AMT.nl leest nu gemakkelijker op je PC, tablet en telefoon. Thuis, op kantoor en in de werkplaats!

Vandaag presenteren we trots het nieuwe AMT.nl. Met een frisse, moderne uitstraling waarbij de leeservaring centraal staat. Wat merk je ervan als gebruiker en abonnee?

De website maken we, hoe cliché het ook klinkt, voor jou. De oude site had, onomwonden, zijn beste tijd wel gehad. Door de jaren heen is er veel aan gesleuteld om 'm bij de tijd te houden, maar net zoals bij een oude auto is er een balans tussen repareren of vervangen. De vorige site kwam nu echt niet meer door de APK. Tijd voor 'n nieuwe die aan alle eisen voldoet. Een uitdaging!

De overwegingen

We weten dat je onze artikelen leest vanwege de inhoud, maar de verpakking kon een stuk beter. We hopen dat de nieuwe site je helpt om de informatie vlotter en gemakkelijker te vinden en te lezen. En dat je daarna nóg een interessant artikel aangeboden dat je wilt verslinden.

De site is niet zo één, twee, drie gemaakt”

De nieuwe site is niet zo één, twee, drie gemaakt. Na een hoop schetsen en aannames hebben meer dan 200 lezers en abonnees, die zich bij ons aanmeldden, hun feedback gegeven. Namens het hele team, dank voor deze betrokkenheid!

Volkswagen ID.3, eerste lid van een nieuwe familie
De fase van praktijktesten. In het openbaar, maar toch een beetje verscholen. Zo'n 20 procent van de gebruikers zag onze nieuwe site.

Testfase

Als het product redelijk presteert mag het naar buiten, in een camouflagejas. Afgelopen twee weken zag zo'n 20 procent van de AMT-bezoekers de nieuwe website al, de rest moest het nog even met de oude doen. Ook tijdens de testkilometers zijn er nog wat plooien gladgestreken en gisteren was het zo ver. De switch ging om.

Mobiele gebruikers hoeven niet meer te zoeken naar de inlog-knop.

Halverwege

De nieuwe vormgeving betekent niet dat we nu klaar zijn. Sterker nog, we zijn ongeveer op de helft. De laadruimte van de nieuwe site is net zo ingericht als voorheen. Met goede spullen, dus, maar ze staan nog niet allemaal op de juiste plaats. De manier waarop we de artikelen gaan bundelen zal met de tijd veranderen. Er komt meer logica en samenhang. Ook het hoofdmenu gaan we kritisch tegen het licht houden en inrichten op basis van wat je écht gebruikt.

Wat merk je direct?

Op welk apparaat je ook kijkt, je merkt waarschijnlijk meteen dat de pagina's veel luchtiger zijn opgemaakt en daardoor makkelijker lezen.  Ook de foto's komen een stuk beter uit de verf. Mobiele gebruikers valt waarschijnlijk op dat het inloggen veel eenvoudiger gaat. Geen onduidelijke icoontjes meer, maar één duidelijke knop die doet wat hij belooft.

Nog niet vlekkeloos

Ondanks de tests weten we dat sommige oudere artikelen niet helemaal goed overkomen in de nieuwe lay-out. Dit gaat voornamelijk om artikelen waarin 'ouderwets' opgemaakte kaders zijn gebruikt, die niet meer worden ondersteund. Van dit probleem zijn we op de hoogte en gaan er snel mee aan de slag.

AMT online lezen

Vakblad AMT digitaal lezen is vanaf nu eenvoudiger.

Net als voorheen kun je vakblad AMT digitaal lezen, zowel met je AMT Compleet-, op papier- als Online-abonnement. Door een eigen menu-item op een prominente plaats vind je het digitale magazine nu nog gemakkelijker. Mobiele gebruikers vinden het juist onderin het uitklapbare 'hamburger'-menu rechtsboven. Je kunt natuurlijk ook hier klikken en de pagina direct toevoegen aan je favorieten.

Jouw mening telt

Zoals gezegd, we zijn pas halverwege en bij oudere artikelen gaat er zo nu en dan iets mis. Ook al hebben er veel lezers meegekeken, het kan zijn dat we iets gemist hebben. Loop jij tegen problemen aan op de nieuwe site en wil je jouw ervaring, feedback of klacht delen met de redactie? Mail dan naar elcovandermeer@vakmedianet.nl.

Lees meer over

De Koninklijke RAI Vereniging heeft samen met andere stakeholders gepleit voor een gewichtscorrectie van 400 kg, wat neerkomt op 60% van het volledige MRB-tarief. Dit voorstel zou nu opgenomen zijn in de plannen van het demissionaire Kabinet. Foto: Shutterstock

Koninklijke RAI Vereniging omarmt kabinetsvoorstel MRB-aanpassing EV's

Het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt verwelkomt door...

Foto: Shutterstock

AMT Kennistest: daag jezelf uit en maak kans op mooie prijzen

Ontdek de ultieme uitdaging voor autotechnici en auto-ondernemers: de AMT Kennistest! Sta jij bekend om je scherpe inzicht in autotechniek en de...

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Wat is een goed werkplaatstarief? Dat vroegen we aan meer dan 200 autobedrijven. Welk uurtarief rekenen zij, en hanteren zij andere tarieven voor...

Sonic daagt je uit met de AMT Kennistest. De hoofdprijs is een gevulde Sonic NEXT gereedschapswagen

Sonic daagt je uit met AMT Kennistest

Wat weet jij van aircosystemen, batterijen en accu's? Of van rijhulpsystemen? Wat zie jij als je met de scope meet en waar staat de afkorting ADAS...

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

In deze AMT focussen we op hybride en EV. Welke hefbruggen zijn geschikt voor elektrische auto's? Hoe zit het met de nieuwe NEN-norm voor werken aan...

Lees AMT 11 2023, thema accu's en batterijen, nu online

Lees AMT 11 2023, thema accu's en batterijen, nu online

In deze AMT focussen we op accu's en batterijen. We gaan 'Back to Basics' met de ouderwetse loodzuuraccu, accucellen balanceren bij een Mustang...

Lees AMT 10 2023, thema werkplaats, nu online

Lees AMT 10 2023, thema werkplaats, nu online

De toekomstbestendige werkplaats vraagt efficiënter werken en geavanceerde diagnose-apparatuur, om meer te kunnen doen met minder mensen. Hoe je je...

Lees AMT 9 2023, thema diagnose, nu online

Lees AMT 9 2023, thema diagnose, nu online

AMT 9 van 2023 staat in het teken van Diagnose. We kijken onder meer naar geleide diagnose. Hoe begeleidt de tester de diagnosetechnicus bij zijn...