Webinar: Heeft de auto van de toekomst jou nog wel nodig?

Webinar: Heeft de auto van de toekomst jou nog wel nodig?
Nieuwe auto's staan in contact met de fabrikant, komen die alleen nog bij de dealer? Gaan 'slimme auto's zichzelf repareren? Allemaal vragen waar je antwoord op krijgt in het AMT/OOMT-webinar.

Elektrische auto's. Zelfrijdende auto's. Connected cars. Diagnose op afstand. De auto van de toekomst kan elk moment jouw werkplaats binnenrijden. Wat betekent dat voor jouw werk? Gaan auto's zichzelf repareren? En wat moet je als autotechnicus van de toekomst allemaal kunnen en weten? Je ontdekt het tijdens het online AMT/OOMT Webinar op dinsdag 18 juni 2019.

Het zijn spannende tijden voor de mobiliteitsbranche. Bijna elke werkplaats krijgt vroeg of laat te maken met elektrische en hybride auto’s, rijhulpsystemen en de connected car. Dat heeft gevolgen voor het werk in de werkplaats. Daarom organiseren OOMT en AMT een webinar over de toekomst van de werkplaats. Professionals uit de branche vertellen je alles over de nieuwste ontwikkelingen. Nu en straks.

Welke technieken kan je op de brug verwachten? Welke vakkennis en equipement heb je daar voor nodig? Het online AMT/OOMT Webinar op 18 juni 2019 laat je zien wat je kan verwachten.

Wat komt er op de brug?

Tijdens het webinar praten AMT en OOMT met professionals uit de branche. Zij vertellen wat je wel en niet op de brug kan verwachten. En nog belangrijker: hoe jij jezelf op ‘de nieuwe automotive’ kan voorbereiden. Het webinar wordt online uitgezonden via een speciale link.

Je kan het webinar volgen via jouw laptop, pc, tablet of smartphone. De uitzending begint op dinsdag 18 juni om 19.30u. Je kan ook ‘live’ meepraten en vragen stellen aan de gasten in de studio.

Meekijken met het AMT/OOMT Webinar? Meld je nu aan via www.amt.nl/aanmelden-webinar

Dit artikel is gesponsord door OOMT. 

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...