Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco, importeur van Boxo uit Taiwan, ziet de markt van gereedschapskarren en gereedschapswanden groeien. Dat heeft niet alleen te maken met de behoefte aan meer efficiëntie, maar ook met de bouw van open en transparante werkplaatsen.

Hoe vaak blijven schroevendraaiers, tangen en magneetlampjes in klantauto's liggen? Het is voor garagebedrijven een grote verliespost. Ontwikkelingen zoals 5S hameren terecht op het belang van efficiëntie; als gereedschap z'n vaste plek heeft, zie je direct wat er ontbreekt.

Er is nóg een ontwikkeling gaande: transparantie. Garagebedrijven investeren graag in werkplaatsen die er goed uitzien, want steeds meer klanten willen het werkplaatsproces volgen. Boxo-importeur Serenco profiteert daar volop van, want de Europese vormgeving en uitstraling van Boxo is even stijlvol als tijdloos.

Tijdloze, ingetogen klasse. De combinatie zwart (RAL 9017) en grijs (RAL 7005) is populair, maar andere kleuren zijn in ontwikkeling.

Indelen naar eigen inzicht

Met het Boxo-opbergsysteem bouw je tegen betaalbare prijzen een professionele werkplaats op. De kasten staan op verstelbare poten, zodat je aflopende vloeren kunt compenseren en je het afvoerputje onder de werkbank niet hoeft te verplaatsen.

Elk Boxo-element is standaard 34 inch breed (86,4 cm) en binnen die breedte bepaal je zelf de indeling: wil je twee, vijf, zeven of negen lades, een kastje met deurtjes, met drie vuilnisbakken, met olie- en luchthaspels, of heb je liever een wasbak of een hoge kast?

Overzichtelijk en efficiënt

De lades kunnen standaard 50 kg dragen en de lades met dubbele geleiders zelfs 100 kg. De indeling van de lades is net zo flexibel als die van gereedschapskarren. Met behulp van de speciaal ontwikkelde internetconfigurator van het gereedschap-materiaalopbergsysteem OSM stel je zelf de inhoud samen.

Wil je de 34-delige schroevendraaierset combineren met een 23-delige multi-toolset? Of met een 12-delige tangenset? Of kies je de complete 330-delige gereedschapset, zoals je die in je gereedschapskar hebt?

Feit is dat de ouderwetse bouten- en moerenkast uit het magazijn definitief vervangen kan worden door een ladenblok met kleinmateriaal: overzichtelijk en efficiënt.

Ergonomisch het beste

De standaard Boxo-werkhoogte is niet zoals bij de meeste werkbanken 96 of 97 cm, maar 1,02 meter. Die hoogte zorgt voor een ergonomische gezonde werkhouding, zodat technici niet gebogen staan te werken. Het voordeel is bovendien dat er onder de werkbank ruimte is voor een gereedschapswagen.

Het werkblad is gemaakt van hout, Fins multiplex (triplex met kunststof), RVS of 2 mm dik gegalvaniseerd staal; ideaal om motoren op te reviseren. De diepte van het werkblad (en daarmee de kasten) is naar keuze 50 of 70 cm. Serenco heeft de passtukken voor de hoekopstellingen op voorraad.

Ook de bovenkastjes (30 cm diep) en de gatenwanden zijn 34 inch breed. Die gatenwanden bestaan uit drie delen, zodat je een deel kunt weglaten, bijvoorbeeld voor een raam. Je kunt er natuurlijk ook dragers en houders aan hangen voor spuitbussen, slagmoersleutels, pc's of ander gereedschap. Boxo levert ook mooie stroompanelen en usb-stekkerhouders.

Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.
Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.

Ontwerp het zelf

Door Boxo's modulaire opbouw is het niet alleen ideaal voor toepassingen in de werkplaats, maar ook in mobiele werkplaatsen, zoals containers of servicebussen. Hoe het resultaat eruitziet, bepaal je zelf met de online configurator. Je selecteert de lengte van de wand, beslist welke elementen je met deurtjes of lades wilt en combineert net zoveel elementen als je wilt. De configurator geeft de mogelijkheden en de prijs aan.

Garagebedrijven kijken met hun handen en daarom kun je alle elementen in de Boxo-showroom van Serenco in Utrecht bekijken; alles is op voorraad. Daar kun je je ook overtuigen van de kwaliteit: alle materialen zijn gepoedercoat en bestand tegen zuur en oliën. De montage kun je zelf of door Serenco laten doen.

Dit artikel is gesponsord door Boxo.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...