Amt maanddossier juni 2016

In dit maanddossier vind je informatie behorend bij de juni-editie 2016 van jouw vakblad AMT. Met deze aanvullende informatie kun je jouw kennis over de gepubliceerde onderwerpen verder vergroten. Ook tref je hier links aan naar de belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen maand. Met het AMT Maanddossier weet je zeker dat je niets gemist hebt!

AMT 6, Pagina 9

Stap voor stap: (de)monteren elektro-hydraulische stuurpomp

Bekijk hier de video van deze stap voor stap.

AMT 6, Pagina 14

Mercedes-Benz B-Klasse stottert

Wordt er een toerental weergegeven bij live-data als de krukassensor is losgekoppeld? Bekijk hier de video.

AMT 6, Pagina 27

Video-impressie Boot Camp

In AMT 6 zag je een fotoverslag van de vierde editie AMT Diagnose Boot Camp. Nog meer foto’s vind je terug op in het album op de AMT Facebookpagina. Naast heel veel foto’s hebben we ook een video-impressie gemaakt. Bekijk deze hieronder:

AMT 6, Pagina 21

Video: sturen met GVC

Op een wegdek met de wrijvingscoëfficiënt van ijs wordt alles uitvergroot. Een baanwissel

bij een snelheid van 25 km/u is voldoende om het verschil te merken tussen GVC aan en GVC uit. Bekijk de video en let op het verschil in stuuruitslag. Eerst zonder dan met.

Niet duidelijk? Hier kun je het niet missen:

Deze dame is passagier. Hoe ondergaat zij een rit zonder en dezelfde rit met GVC?

AMT 6, Pagina 33

Video: drie turbo’s in actie

Eerder toonden we op amt.nl al hoe drie turbo’s samenwerken op BMW’s M550D xDrive. Je vindt de video hier.

AMT 6, Pagina 42

Schade aan BMW M6

Twee jaar geleden volgden we bij Koops het schadeherstel aan een zwaarbeschadigde BMW M6. Terugzien?

AMT 6, Pagina 61

Oude Eendjes

Acht jaar geleden hadden we al eens aandacht voor een 2CVspecialist: Customs & Classics uit Ede. Ook de techniek van de aandrijflijn van de 2CV kwam eerder al eens uitvoerig aan bod: in AMT 4 van 1952.

AMT 6, Pagina 69

Basis van de V4-meting

In AMT 5 bespraken we de basis van de V4-meting. Is die niet helemaal duidelijk? Lees hem hier nog eens terug.

Exclusief voor abonnees: In de rubriek Back to Basics las je dit keer meer over het uitvoeren van een V4-meting met een duty-cycle sturing. Vorige maand ging het over de normale V4-meting. In samenwerking met Electude bieden we AMT-lezers toegang tot de e-learningmodule van Electude waar je de tot nu toe besproken onderwerpen nog eens kan doornemen inclusief een kennistest. 1) Ga naar amt.electude.eu. 2) Vul je postcode (bv 7006RH) in als gebruikersnaam en wachtwoord waarop je AMT ontvangt. Ontvang je AMT in Duitsland? Zet dan een D voor de vijf postcodecijfers. Voor Belgische adressen zet BE voor de vier cijfers van de postcode. (Uitsluitend AMT-abonnees hebben toegang.)

AMT 6, pagina 71

De klant als sta-in-de-weg in 1966

Hoe werk je efficienter in het autobedrijf? Ook al in 1966 hield AMT zich met die vraag bezig. We hielpen het autobedrijf tijdwinst te boeken. Dat werkte lekker, wel jammer dat de klanten zoveel tijd kostten…

AMT 6, pagina 72

Lichtgewicht Baleno

De Baleno is een van de lichtste auto’s in zijn klasse. Suzuki nam de moeite om de techniek van de Baleno in verschillende video’s uit te leggen. In deze video zie je bijvoorbeeld meer over het nieuwe platform waarmee de grootste gewichtsbesparing werd gerealiseerd. Ook de video over de hybride techniek van Suzuki (SHVS) is de moeite van bekijken waard.

AMT 6, pagina 78

Schokdempertips

In 2012 bezocht AMT de schokdemperfabriek van Monroe. Ondanks dat de schokdempers een lange levensduur hebben, is het belangrijk om ze regelmatig te controleren. Versleten schokdempers hebben namelijk een negatieve invloed op de remafstand.

Hoe kom je er achter of de schokdempers versleten zijn? Autobedrijf Jos Bouw organiseerde een speciale testweek. Er zijn verschillende tools verkrijgbaar om de schokdempers te testen.

Als de dempers aan vervanging toe zijn, geeft Tenneco je graag praktische montagetips.

Gemist in de nieuwsbrief