AMT Maanddossier januari 2016

In dit maanddossier vind je informatie behorend bij de januari-editie 2016 van jouw vakblad AMT. Met deze aanvullende informatie kun je jouw kennis over de gepubliceerde onderwerpen verder vergroten. Ook tref je hier links aan naar de belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen maand. Met het AMT Maanddossier weet je zeker dat je niets gemist hebt!

AMT 1, pagina 7

Mini met brandend ABS-lampje

Lees het hele AMT Garageforum topic voor meer interessante tips!

AMT 1, pagina 9

Winnaarsvideo

Hoe dat gaat, zo’n internationale finale om de MAN Service Quality Award? Bekijk de video en mis het interview met Jan van Niekerk niet!

AMT 1, pagina 20

Revive-calculator

De turboreiniger is geschikt voor benzine- en dieselmotoren. Revive is ook interessant voor truckmotoren. Dan is 250 ml reinigingsvloeistof niet voldoende. Op de website van Revive staat een calculator die de juiste hoeveelheid vloeistof berekent.

Op YouTube vind je een video over het gebruik van de turboreiniger:

AMT 1, pagina 26

Kijkje in een Afrikaans autobedrijf

Collega Marian van der Zalm komt regelmatig in de plaats Serrekunda in Gambia. Zij leerde er veel mensen kennen, onder wie auto-ondernemer Ousman Colley. Ze maakte hem blij met een AMT-overall en ons met een kijkje in het reilen en zeilen van een autobedrijf in Gambia. In Trots op mijn Bedrijf in AMT 1 konden we er natuurlijk maar één kwijt, maar Marian maakte meer foto’s. Je ziet ze hier.

AMT 1, pagina 35

Video: kloppend Ducati-hart

De diverse soorten lichtmetaal, de racezuigers, de titanium megakleppen, de tungsten inserts voor precisiebalancering van de krukas, en nog veel meer… Je ziet het allemaal in de video.

Wil je uitleg van de Ducati-technici over de keuzes die ze maakten bij de ontwikkeling van de Panigale? Die krijg je in deze video.

AMT 1, pagina 59

Oude en bijzondere motoren

De motor waarop Otto in 1877 patent kreeg. Hoe die functioneert? Th. v. d. Star legde het uitvoerig uit in AMT in 1956. Hij besprak ook andere constructies uit Otto’s tijd en hij legde uit waarom het patent in 1886 werd ingetrokken.

Een paar decennia na v. d. Starre nam Peter Fokker de rol van beschrijver van bijzondere motoren over. Kijk hier voor een paar sprekende voorbeelden.

Gemist in de nieuwsbrief