Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS kalibratie-equipment is snel (easy), eenvoudig, compact, degelijk en innovatief. Je hebt geen lange intensieve training nodig om met Snap-on EZ-ADAS te kunnen werken. Eén persoon kan Snap-on EZ-ADAS equipment eenvoudig en snel installeren en de kalibratie uitvoeren.

Ongeacht of u een universeel autobedrijf, merkdealer, schadeherstelbedrijf, autoruitherstelbedrijf, bandenspecialist of merkspecialist heeft, ADAS-systemen moeten goed functioneren om de veiligheid van de inzittenden en hun omgeving te garanderen.

Procedures en richtlijnen

Bedrijven die de systemen kalibreren, moeten dit volgens vastgestelde procedures en richtlijnen doen. Met Snap-on EZ-ADAS volgt u deze richtlijnen.

Nóg meer voordelen

Snap-on respecteert de kalibratie-procedures van autofabrikanten. De meeste OEM’s gaan bij de kalibratie uit van de hartlijn van het voertuig. Dit heeft een aantal voordelen. Als de auto met een bumper een paaltje raakt, hoeft niet meteen de hele auto opnieuw uitgelijnd te worden om de camera te kalibreren en hoeft alleen de camera gekalibreerd te worden. Een ander voordeel is dat als de auto na het wegrijden uit de werkplaats een stoeprand raakt en de wielstanden veranderen, de camera-kalibratie nog steeds in orde is.

Maximale nauwkeurigheid

Omdat de autofabrikant het gebruik van targets voorschrijft, werkt Snap-on EZ-ADAS ook met deze borden. Dit wijkt af van de meeste andere systemen. Dankzij lasers is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment eenvoudig te installeren en uiterst nauwkeurig.

ADAS moeten gekalibreerd worden na de volgende veel voorkomende werkzaamheden:

  • Schadeherstel
  • Bumper-reparaties
  • Uitlijnen
  • Ruitreparaties
  • Onderstel-reparaties
  • Nieuwe sensoren
  • Andere wiel- en bandenmaat

Foutloos en gebruiksvriendelijk

Dankzij intuïtieve en stap-voor-stap begeleide meetprocedures, reduceert Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment de kans op fouten tijdens het kalibreren en inleren van voertuigsystemen significant. Deze equipment is gebaseerd op de Snap-on visie: eenvoudige bediening, eenvoudige procedures en niet alleen voor hoog gekwalificeerd speciaal getraind personeel, iedereen kan er snel mee aan de slag.

Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser
 Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser.

Veilig en accuraat

Snap-on EZ-ADAS is niet het eerste kalibratiesysteem, maar daardoor hebben we wel goed kunnen anticiperen op informatie uit de markt. Het is derhalve een systeem geworden dat volledig inspeelt op de wensen en eisen van gebruikers.

In combinatie met de eisen die autofabrikanten aan het kalibreren van rij-assistentiesystemen stellen, garandeert het bedrijf dat het de meest gebruiksvriendelijke en accurate apparatuur die er op dit moment voor kalibratie-werkzaamheden verkrijgbaar is.

Onafhankelijk

Hoewel Snap-on EZ-ADAS op basis van OEM-kalibratiespecificaties ontwikkelt is, is de hard- en software volledig onafhankelijk van autofabrikanten. Dit heeft als voordeel dat Snap-on diagnose-gebruikers niet hoeven te wachten tot kalibratiedata van de autofabrikant goedkeuring heeft om vrijgegeven te worden voor de aftermarket.

Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden
Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden

Demonstratie op locatie

Naast snel, efficiënt, eenvoudig, nauwkeurig en om deze redenen binnen een mum van tijd rendabel, is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment dankzij de roterende target-balk compact en neemt hij nauwelijks ruimte in. Ideaal dus voor werkplaatsen die al vol met allerlei andere equipment staan.

Autobedrijven kunnen Snap-on EZ-ADAS ervaren middels een demonstratie op locatie in de werkplaats. Neem voor meer informatie contact op met een Snap-on Tools franchisenemer.

Belangrijkste kenmerken Snap-on EZ-ADAS

  • Snel, compact, degelijk en innovatief
  • Eén persoon kan de equipment installeren en bedienen
  • Iedereen kan ermee werken
  • Eenvoudige en snelle installatie, nauwkeurige meting en kalibratie
  • Flexibel voor verschillende systemen door grote diversiteit kalibratie borden
  • Kalibreert op basis van OEM afstelgegevens van autofabrikanten
  • Meting t.o.v. de hartlijn van de carrosserie
  • OEM kalibratie-gegevens snel beschikbaar voor aftermarket
  • Horizontale balk kan verticaal geroteerd worden voor compacte opslag
  • Compleet systeem, mobiel en flexibel inzetbaar
  • Telefonische Snap-on EuroTech Center helpdesk ondersteuning
  • Werkt naadloos samen met Snap-on diagnoseapparatuur
  • Houdt werkzaamheden en de voordelen ervan in uw eigen werkplaats
  • Demonstratie in uw werkplaats mogelijk

Dit artikel is gesponsord door Snap-on

Een Polestar 5 preproductie-exemplaar tankte zijn StoreDot accupakket praktisch gesproken van ‘leeg’ naar ‘vol’ in tien minuten, met een snellader die echt snel kon blijven laden.

Snelladen in stroomversnelling: 600 km in 10 minuten

400 of misschien zelfs 600 kilometer rijbereik laden in tien minuten, da's effe wat anders dan thuis acht uur aan het speciale oplaadkastje hangen....

Zo zit dat: twee elektrische servo’s, boven voor koppelen en onder voor schakelen. Bovenin een verbinding met de oliekringloop, voor hydraulisch gedoseerde koppelingsbediening. Schuin boven het hydraulisch aggregaat het schakelpedaal. - Foto: BMW

BMW schakelautomaat voor boxermotor: zo werkt het

Er zijn al automatisch schakelende motorfietsen geweest, met name Honda zag er ooit best wat in. Veel scooters, vooral de lichtere, zijn haast...

Dit plaatje geeft een idee van de opbouw van de achterwielaangedreven Alpenglow. De neon lichtstreep zou met licht- en kleursignalen informatie aan rijder en omstanders bieden. - Foto: Alpine

Waterstofverbranding voor CO2-vrij racen - Alpine zet eerste stap

Waterstofverbranding als alternatief voor racen met benzinemotoren, kan dat? Alpine probeert het met de Alpenglow Hy4. Nul CO2-emissie, maar wel het...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...